Správy Rôzne

Budeme mať nové kilometre cyklotrás? Ľudia chcú bikesharing i trasu okolo Šíravy

Mesto Michalovce vyvinie maximálne úsilie na to, aby sa v nasledujúcom období vybudovalo čo najviac kilometrov cyklotrás, vrátane ich plného vybavenia.

Ilustračný obrázok k článku Budeme mať nové kilometre cyklotrás? Ľudia chcú bikesharing i trasu okolo Šíravy
Foto: Veronika Ondo-Cholewová / Zdroj: Dnes24.sk

Michalovce sa v programovom období 2021–2027 zapojilo do prípravy Integrovanej územnej stratégie s cieľom podporiť udržateľný mestský rozvoj. V rámci toho chce získať finančné prostriedky, okrem iného, aj na výstavbu cyklotrás v meste a okolitých obciach. Za účelom získania spätnej väzby od občanov vrátane ich návrhov a pripomienok týkajúcich sa tejto problematiky urobilo prieskum dotazníkovou formou. Ako to dopadlo?

Pozdišovce, Petrovce nad Laborcom a Zalužice

Prieskumu sa zúčastnilo 565 respondentov, ktorí odpovedali na 12 otázok. Týkali sa najmä využívania cyklotrás občanmi, ich záujmu o ich vybudovanie, pričom mohli tiež vyjadriť svoj názor, kde by cyklotrasy privítali. Zapojili ste sa tiež?

Najviac respondentov bolo vo veku 21 – 45 rokov, tvorili 64%. Druhou najpočetnejšou skupinou boli 46–60 roční občania čo činilo necelú štvrtinu opýtaných.

„Dve tretiny opýtaných sú obyvatelia mesta, obyvatelia okolitých obcí tvorili tretinu respondentov, pričom najväčšie zastúpenie mali obce Pozdišovce, Petrovce nad Laborcom a Zalužice,“ uvádza sa v správe.

Plánujete dovolenku?

Ako často ste na bicykli?

Pri otázke na respondentov, či využívajú bicykel sezónne alebo celoročne sa 66% opýtaných zhodlo, že využíva bicykel najmä počas sezóny a 34% celoročne. Počas sezóny jedna štvrtina opýtaných bicykluje každý deň, tretina respondentov používa bicykel pár krát za mesiac. Celkovo iba jedna pätina opýtaných využíva bicykel počas sezóny sporadicky.

Celoročne bicykluje jedna tretina opýtaných, pričom až 67% z nich využíva bicykel každý deň a len 6% sporadicky. Celkovo používa bicykel každý deň takmer 40% opýtaných.

„Najčastejšie bicyklujú respondenti rekreačne, takmer dve tretiny, ako druhý dôvod na cyklistiku uviedli šport, čo činilo 24% opýtaných a 12% opýtaných využíva bicykel na cestu do práce.“

Zo Šíravy

Mesto chce čo najviac kilometrov

Pri otázke, či by opýtaní, ak by boli na to vytvorené podmienky, využívali bicykel aj cestou do práce, odpovedalo kladne až 83% opýtaných, čo poukazuje na veľký záujem o tento typ dopravy a dopyt po cyklotrasách. Existujúce cyklotrasy vytvorené v meste využíva viac než polovica respondentov, pričom až 75% z nich uviedlo, že sú obyvateľom mesta.

Bikesharing chce 44% respondentov. Ďalší by tiež privítali vybudovanie cyklotrasy k/okolo Zemplínskej šíravy.

Ďalšími najčastejšími odpoveďami bolo prepojenie obcí s mestom, obcí navzájom, vytvorenie cyklotrás k zamestnávateľom, prípadne prepojene Zemplínskej šíravy s Tokajským regiónom.

„Celkovo sa z prieskumu dá vyhodnotiť, že obyvatelia sú aktívni cyklisti, záujem o cyklotrasy je naozaj veľký a ich vybudovanie by výrazne prospelo z hľadiska ekológie, odľahčenia dopravy v meste a zlepšenia dochádzania do práce, ale aj v rámci cesty za oddychom. Preto Mesto Michalovce vyvinie maximálne úsilie na to, aby sa v nasledujúcom období vybudovalo čo najviac kilometrov cyklotrás, vrátane ich plného vybavenia.“

Zahrejte sa zábermi na leto na Zemplínskej šírave

Zábery na leto na Zemplínskej šírave
18
Galéria
Zdroj: Milan Bališin

Foto: archív

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM