Dolný Zemplín si chce získať turistov: Zabojuje s novými propagačnými materiálmi
Mapy, brožúry, prezentačné video, nový internetový portál – a to všetko orientované na Dolný Zemplín. Toto sú výstupy projektu, ktorý trval 2 roky a samospráva naňho získala financie z fondov Európskej únie. Nové propagačné materiály majú priblížiť krásy Michaloviec, ako aj celého Dolného Zemplína.
Nové propagačné materiály, ktorými chce Dolný Zemplín zabojovať o priazeň turistov, sú na svete. Samospráva získala na projekt Michalovce – vstupná brána turizmu Zemplína nenávratný finančný príspevok z fondov Európskej únie v hodnote viac ako 119 000 eur, zvyšok sumy (viac ako 7 000 eur) financovalo mesto Michalovce. Dva roky trvajúci projekt priniesol nové propagačné materiály v elektronickej i printovej podobe.
Michalovce majú svoje prezentačné video
Nosnými sú elektronické výstupy ako prezentačné DVD o meste Michalovce a okolí s názvom Pohľadnice z Michaloviec. Jeho súčasťou je aj verzia s anglickými titulkami a je tam aj bonus v podobe dokumentu o histórii mesta. Ďalším výstupom je portál turizmu dolnyzemplin.sk, ktorý prezentuje región.
Materiály propagujú Michalovce a Dolný Zemplín
Ďalšími výstupmi projektu sú brožúrky, ktoré turistov informujú o historických pamiatkach Michaloviec, relaxe pri vode, prírodných krásach a zaujímavostiach, vidieckom turizme, vinárstve a možnostiach ubytovania a stravovania v regióne. Táto brožúra bola vydaná okrem slovenčiny aj v ďalších štyroch jazykových mutáciách.
Ďalšie materiály informujú o kultúrnych aktivitách v roku 2013, nechýba brožúra o Zemplínskej šírave a takisto Prechádzky po Michalovciach. Vydané boli aj mapy v rôznych formátoch. Z rozpočtu projektu boli financované aj štúdie osadenia informačných a smerových tabúľ v meste.
„Nemôžeme sa popýšiť lyžiarskymi svahmi alebo termálnymi kúpeľmi, ale určite by sme našli množstvo aktivít, ktoré sa tu dajú realizovať, nielen pobyt pri vode, vidiecky turizmus alebo vinárske aktivity. Takže do propagačných materiálov sme zahrnuli aj ďalšie aktivity, ktoré ponúka náš región,“ vysvetlila Jana Machová, vedúca odboru informatizácie a grantov MsÚ Michalovce.
Novinky nájdete v turistickej informačnej kancelárii
„Chceli sme vytvoriť komplexný portál turizmu, zjednotiť systém značenia, mestu chýbal dizajnmanuál a v neposlednom rade sme chceli podnietiť podnikateľské subjekty a samosprávy, aby sme spolu pôsobili na rozvoj služieb v oblasti cestovného ruchu,“ vysvetlila Machová.
Všetky propagačné materiály vrátane DVD môže každý záujemca získať v turistickej informačnej kancelárii.