Kde je pohyb, tam je zdravie a sila

Staré známe „v zdravom tele zdravý duch“ je takpovediac večné a je v ňom kus pravdy, pretože práve pohyb zlepšuje náš fyzický stav, zdravie a pozitívne myslenie.

Ilustračný obrázok k článku Kde je pohyb, tam je zdravie a sila
Zdroj: Walmark

aždý z nás túži cítiť sa zdravo, mať energiu a vyzerať dobre. Recept na to je veľmi jednoduchý, stačí pravidelný pohyb, pestrá strava, dostatočný spánok, príjem tekutín a minerálnych látok. Kde začať a ako skĺbiť tieto veci dokopy?

Začnite ráno pohybom

Už samotná krátka 10 minútová ranná rozcvička dokáže divy, naštartuje chudnutie, zlepší vašu náladu, zvýši sebavedomie či ovplyvní vašu schopnosť koncentrovať sa. Odborníci na cvičenie tvrdia, že ráno sú najvhodnejšie kardio aktivity či silové cvičenie s vlastnou váhou. Ideálne je pred cvičením nejesť, maximálne vypiť pohár čistej vody. V prípade, že máte v pláne náročnejší a dlhší tréning, dajte svojmu telu ešte pred cvičením dostatok energie. Ďalšou výhodou ranného cvičenia je to, že ak ste si už ráno privstali a zacvičili, budete mať oveľa menšiu chuť pokaziť si túto snahu nezdravým jedlom.

Pohyb ako pozitívny návykCvičenie vám pomôže získať vašu vnútornú silu, posilní vás v situáciách, v ktorých ste predtým nedokázali byť odvážni. Vďaka cvičeniu sa udržiava telo a myseľ v dobrej kondícii a aktivite,“ hovorí Soňa Sedláčková, autorka špeciálneho tréningového programu SOM. Naše myšlienky majú veľkú moc nad našim životom. Ak myslíme pozitívne dokážeme aj ťažšie životné situácie zvládať ľahšie. Pohyb je zároveň výborným ventilom negatívnych emócií, ktoré neraz nadobudneme pri nepríjemnej hádke v práci, v rodine či s priateľmi. Beh, jazda na bicykli či iná silová aktivita nás často privedú na iné myšlienky. Samotné cvičenie a disciplína, s ktorou k nej pristupujeme nás robí silnejšími, nie len po tej fyzickej stránke ale i psychickej. Sme viac vyrovnaní a s prichádzajúcimi výsledkami aj sebavedomejší.

Mnohé prekážky sú často len výhovorkami

Dôvodov prečo si nezacvičiť máme vždy dostatok. Ponárame sa do rýchleho kolobehu pracovného života a vo voľnom čase si volíme radšej sedavý spôsob oddychu. Často sa vyhovárame na to, že nemáme čas, nemáme k športu vzťah, nemáme chuť míňať peniaze na členstvo vo fitnes centre, máme strach z toho, že by sme sa zranili. Niekedy stačí naozaj veľmi málo, prejsť sa z práce domov pešo, namiesto výťahu si zvoliť schody.

Inšpirujte iných

Koľkokrát sa vám už stalo, že ste cvičenie vynechali práve kvôli tomu, že sa vám nechcelo? Pohybové aktivity vo dvojici, po boku svojej polovičky či skupinové cvičenia s priateľmi, vás prinútia hýbať sa aj vtedy, keď sa vám veľmi nechce. Druhý človek vás namotivuje, povzbudí a vy zvládnete toho oveľa viac.

Nezabúdajte na vitamíny či minerálne látky

Po cvičení a fyzickej námahe netreba zabúdať na pestrú a vyváženú stravu, dostatočný pitný režim, prísun vitamínov, minerálov, výživných látok a kvalitný spánok. Náš aktívny život závisí od správnej funkcie našich kĺbov, kostí a svalov, preto by sme im mali dodávať pravidelne potrebnú výživu.

Po fyzickej námahe netreba zabúdať na horčík, zinok, vápnik či kolagén. Dôležitým minerálom pri tvorbe energie v našom tele je horčík, ktorý okrem tohto prispieva aj k znižovaniu únavy a zodpovedá za normálnu funkciu svalov. Zinok podporuje zdravie kostí a chráni bunky pred poškodením voľnými radikálmi.

Pre naše kosti je rovnako dôležitý aj vápnik ako nenahraditeľný minerál pre zdravé kosti. Kolagén je bielkovinovou zložkou našich tkanív, chrupavky i svalov, ktorý udržiava našu pokožku sviežu a mladistvú. Určite neurobíte zle, ak si po cvičení doprajte nejaký výživový doplnok obsahujúci najdôležitejšie vitamíny, minerály a iné prospešné látky pre organizmus. Vo vašej strave by nemali chýbať ani vitamíny v podobe čerstvého ovocia a zeleniny.

Ak si nie ste istí, či váš jedálniček obsahuje dostatok vitamínov a minerálov môžete si to overiť aj bezplatným interaktívnym nástrojom – Index zdravia, ktorý sa zameriava na vašu stravu, zdravotnú kondíciu, fyzickú aktivitu a psychickú rovnováhu.

Načo by ste počas dňa nemali zabúdať

  • Vypite aspoň 2l tekutín denne.
  • Jedzte pravidelne, ideálne 5krát denne.
  • Denne vyjdite aspoň 100 schodov.

Index zdravia

Index zdravia je interaktívny nástroj vytvorený v spolupráci so špecialistkou na klinickú výživu MUDr. Zuzanou Kala Grofovou. Ide o detailne prepracovaný nástroj, ktorý berie do úvahy 5 oblastí životného štýlu: vyváženú stravu, celkovú zdravotnú kondíciu, telesnú aktivitu, psychickú rovnováhu a schopnosť zvládať zlozvyky. Na týchto piatich pilieroch je postavený online test indexu zdravia, jeho vyhodnotenie, osobný mesačný plán a ostatné odporúčania, ktoré sú bezplatné. Pomôže Vám zistiť, ako málo stačí, aby ste urobili prvý krok k zdravému životnému štýlu.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: Walmark

Odporúčame