Michalovce plánujú rozvoj elektronických služieb: Obyvateľom uľahčia vybavovanie

Mesto Michalovce v súčasnosti prevádzkuje viacero elektronických služieb. V pláne je ich rozšíriť o ďalšie. Prinášame podrobnosti.

Ilustračný obrázok k článku Michalovce plánujú rozvoj elektronických služieb: Obyvateľom uľahčia vybavovanie
Foto: Veronika Ondo-Cholewová / Zdroj: Dnes24.sk

Mesto Michalovce prevádzkuje 119 elektronických služieb. Z toho 36 je informačných a 83 je transakčných. V pláne je doplnenie nových elektronických služieb a integrácia existujúcich centrálnych registrov na back office mesta, či nákup platobných infokioskov pre klientov mestského úradu.

Aby nevznikali listinné dokumenty

Nové elektronické služby by mali rozširovať interaktívne prostredie aj pre vytváranie podaní voči samospráve. „Podľa rozsahu a typov elektronických služieb budú vybudované nové moduly určené na elektronické spracovanie podaní a agendy samosprávy,“ informovalo mesto.

Úpravy by sa mali týkať aj 18 elektronických služieb už existujúcich, ktoré je z ich povahy možno doplniť o proaktivitu. „To znamená, že samospráva bude vyzývať klienta na podania. Alebo klientovi pripraví predvyplnené podanie, ktoré môže klient editovať, autorizovať a spätne odoslať. Úprava back office aplikácií bude zameraná na plné vytvorenie prostredia pre elektronické úradovanie tak, aby ani na strane spracovateľa vrátane interných úradných postupov nevznikali žiadne listinné dokumenty. Úpravy sa dotknú všetkých existujúcich back office aplikácií,“ zverejnila radnica.

Chcú znižovať administratívnu náročnosť

V rámci elektronických služieb určených pre občana a podnikateľa by mali byť vytvorené nové elektronické služby. Ku skvalitneniu má dôjsť aj v oblasti platobných terminálov. Tie by mali zabezpečovať platby za elektronické služby prostredníctvom bankových platobných kariet.

Vďaka plánovaným službám, mesto by malo vedieť vyzvať, oznámiť alebo automatizovane pripraviť podania pre občana. V prípade ak nastane životná situácia (napr. zápis vlastníka v katastri nehnuteľnosti, dosiahnutie dôchodkového veku, dosiahnutie veku na povinnú školskú dochádzku a iné), systém bude vedieť upozorniť občana alebo podnikateľa so sériou povinností voči mestu alebo možností získať služby zo strany mesta.

Mesto chce realizáciou projektu skvalitňovať a rozširovať možnosti komunikácie a znižovať administratívnu náročnosť občanov. „Nové elektronické služby rozšíria možnosť interaktívnej komunikácie medzi mestom a občanmi, integrácie, zjednodušia a urýchlia prácu v back office mesta pri spracovaní agiend ako aj pri komunikácii s klientmi,“ uviedla michalovská radnica.

Sledujte nás aj na našom Facebooku, Instagrame a Twitteri a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z Michaloviec a okolia.

Mimochodom, videli ste už príležitostnú poštovú pečiatku týkajúcu sa Michaloviec? Nájdete ju v našej fotogalérii.

Hl. foto: ilustračná

Zdroj: Dnes24.sk