Veronika Hunyadiová Správy

Rozvoju Zemplína pomôže výstavba diaľnice, zhodli sa starostovia aj podnikatelia

Zemplín a jeho obyvateľov trápi nezamestnanosť aj nízka životná úroveň. Vyrieši tieto problémy diaľnica?

Ilustračný obrázok k článku Rozvoju Zemplína pomôže výstavba diaľnice, zhodli sa starostovia aj podnikatelia
Zdroj: Milan Bališin

Rozvoj Zemplína je bez diaľnice nereálny, tvrdia členovia novovznikajúceho občianskeho združenia (OZ) Diaľnica na Zemplín. Združenie spája starostov, primátorov, podnikateľov, odborníkov z oblasti dopravy ale aj aktivistov a obyvateľov Zemplína, ktorí chcú pomôcť rozvoju tohto regiónu.

Jeho hlavným cieľom je intenzívnejšie presadzovať dobudovanie diaľnice na územie Zemplína.

Chýbajúca dopravná infraštruktúra spôsobuje tomuto regiónu, ktorého okresy sú dlhodobo zaradené medzi najmenej rozvinuté, množstvo problémov. K tým najpálčivejším patrí nedostatok investorov a s tým súvisiaca vysoká nezamestnanosť a nízka životná úroveň.

Dopravné spojenie je základ

Podľa riaditeľa firmy Kerex, Jána Kerekeša, je diaľničné prepojenie Zemplína so zvyškom Slovenska nevyhnutnou podmienkou pre príchod investorov. Výstavba diaľnice z Košíc do Michaloviec je podľa neho prvým krokom k tomu, aby sa zastavil úpadok tohto regiónu, a zaistil jeho rozvoj do budúcnosti.

„Každý Zemplínčan čaká na to, aby vznikol v tomto regióne fungujúci dopravný systém, kvalitná dopravná obslužnosť a prepojenie Košíc na ostatné regióny východného Slovenska. Nemôžeme riskovať, že v regióne Zemplína nebude najbližších 20 rokov postavený ani jeden kilometer diaľnic a rýchlostných ciest,“ uviedol predseda občianskeho združenia Peter Báthory s tým, že už sa nechcú pozerať na to, ako ich blízki odchádzajú za prácou na západ.

Podpora v parlamente

Založenie občianskeho združenia vítajú aj poslanci, ktorí zastupujú záujmy obyvateľov Zemplína v Národnej rade SR. Poslanci parlamentu Milan Potocký (OĽaNO) a Miloš Svrček (Sme rodina) hovoria o dobrom načasovaní tejto občianskej aktivity.

„Vláda v polovici septembra schválila zoznam priorít vo výstavbe cestnej infraštruktúry, do ktorého boli zaradené aj tri úseky diaľnice D1 z Bidoviec do Sobraniec. Na tento dokument bude nadväzovať verejný investičný plán. Ten by mohol zohľadniť aj širšie spoločenské prínosy predĺženia diaľničnej siete na Zemplín, ktoré vie v krátkom čase zmapovať práve toto združenie,“ myslí si Potocký.

Materiál „Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry“ pripravilo ministerstvo dopravy a analytici Útvaru hodnoty za peniaze ministerstva financií. Na jeho základe sa má riadiť príprava, výstavba aj údržba cestnej infraštruktúry nasledujúce desaťročie. Cieľom je podľa rezortu dopravy, aby sa cestné projekty robili na základe reálnych dopravných potrieb Slovenska, nie na základe politických sľubov a lobingu.

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM

Najčítanejšie