Eva Mikulová Správy

Zima bola v Košickom kraji miernejšia: Najviac posypov bolo v decembri

Najnáročnejšie úseky na zimnú údržbu boli, tradične, horské oblasti a prechody ako Soroška, Dobšinský kopec, Úhorná.

Ilustračný obrázok k článku Zima bola v Košickom kraji miernejšia: Najviac posypov bolo v decembri
Zdroj: TASR

Zimná údržba ciest na cestách v kraji stála 4 400 000 eur, spotrebovaných bolo 11 000 ton chemického posypového materiálu.

Počas zimnej údržby na prelome rokov 2019 a 2020 mali cestári v Košickom kraji menej práce ako vlani. Celkovo spotrebovali 11 000 ton chemického posypového materiálu. Najviac posypov zrealizovali v decembri, za účelom pluhovania vyrážali na cesty najčastejšie v januári.

„Tohtoročná zimná údržba bola v porovnaní s minuloročnou miernejšia najmä z hľadiska výkonov, ktoré boli na úrovni 74 percent. Kým vlani sme spotrebovali 13 400 ton posypového materiálu, túto sezónu to bolo 11 000 ton. Počas celej zimy bolo prepluhovaných takmer 25 000 kilometrov. Aj napriek tomu, že zima bola mierna, cestári vyrážali do terénu 111 dní. Vďaka ich skvelej práci sme počas celej zimy nezaznamenali na cestách II. a III. triedy žiadne väčšie obmedzenia zjazdnosti, za čo im patrí veľké poďakovanie,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Zimná sezóna sa v Košickom kraji začala 1. novembra a ukončená bola 31. marca. Posypovým materiálom bolo počas zimy zabezpečených 89 000 kilometrov ciest, najčastejšie využívali cestári posypovú soľ.

Najnáročnejšie na zimnú údržbu boli, tradične, horské oblasti a prechody ako Soroška, Dobšinský kopec, Štós, Grajnár, Poráč, Úhorná či horký priechod Dargov. Prvé intenzívnejšie sneženie bolo tento rok 1. decembra. „V priemere stojí zimná údržba ciest v našom kraji 4 500 000 eur. Kým vlani vyrážali cestári do terénu častejšie a za zimu minula Správa ciest Košického samosprávneho kraja 5 500 000 eur, tento rok to bolo približne 4 400 000 eur,“ informoval Trnka.

Výraznejšiu úsporu dosiahla správa ciest najmä vďaka nižšej spotrebe posypového materiálu. Ostatné náklady, akými sú cena práce či dopravné náklady, sú porovnateľné s minulým obdobím. Usporené financie plánuje Košický samosprávny kraj investovať do bežnej údržby ciest, súvislých opráv ciest, rekonštrukcií mostov aj do obnovy vozového parku Správy ciest KSK.

Správa ciest Košického samosprávneho kraja zabezpečuje počas zimnej sezóny údržbu ciest na území kraja v celkovej dĺžke viac ako 2 200 kilometrov, z toho je 554 kilometrov ciest II. triedy, 1 360 kilometrov ciest III. triedy a na základe zmluvy so Slovenskou správou ciest a Národnou diaľničnou spoločnosťou sa stará aj o 284 kilometrov rýchlostných ciest a ciest I. triedy.

Chcete okrem regionálnych správ dostávať dôležité aktuálne informácie? Nájdete nás aj na FB Dnes24.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM